Terapia prin scrisul de mână

Terapia prin scrisul de mână

Scrisul de mână este foarte util ca metodă de vindecare și recuperare după diverse boli sau traume. S-a constatat că după o ședință de 20 de minute de terapie prin scris, în care, pur și simplu îți așezi gândurile pe hârtie, reușești să îți pui ordine în idei, să vezi mult mai clar situația și posibilele soluții la problemele cu care te confrunți. Acest lucru a fost dovedit de cercetări în domeniu care se desfășoară încă din anii 1970.

Scrisul este ca un bun prieten care nu te ceartă, nu te critică, nu te întrerupe, este întotdeauna disponibil și te înțelege de fiecare dată. La fel și roller-ul übers, cu care poți să scrii, să ștergi și să rescrii. 🙂

Cum trebuie să scrii

Poeziile, jurnalele, poveștile reale sau fictive vorbesc, până la urmă, despre noi și despre ceea ce simțim. Conform unor studii recente, se pare că această transpunere a emoțiilor și a frustrărilor, care ne macină, în cuvinte scrise, se constituie de fapt într-un fel de terapie. Astfel, arată specialiștii în psihoterapie, tinerea unui jurnal poate fi considerată terapie prin scris.

Un jurnal bine făcut, pe care îl completăm zilnic cu pixul pe hârtie, fără calculatoare, fără internet, fără bloguri, e-mailuri care sa ne distragă, poate să ne detensioneze. În fiecare zi acumulăm multe emoții, tensiuni, conflicte interioare pe care nu le putem comunica direct și de aceea le dăm frâu liber prin scris.

În fiecare on sălășluiește un soare - Socrate

Pe de altă parte, specialiștii arată că pentru a găsi soluții reale la problemele care ne frământă, trebuie să existe și o relație reală, directă cu o altă persoană. Dacă facem din jurnal singurul nostru prieten, riscăm să ne izolăm de lumea reală.

Despre ce trebuie să scrii

Despre orice. Scrie o poveste despre tine, despre familia ta, despre întâmplările de zi cu zi. Stilul trebuie să te reprezinte: poate să fie comic, serios, eseistic. Studiile au dovedit eficienta acestei metode în rezolvarea afecțiunilor corelate cu stresul, depresiile, oboseala.

Dați-mi un trup - Lician Blaga

Există două forme mai cunoscute de terapie prin scris: jurnalul și poezia. Fiecare se adresează unor personalități diferite, pentru ca îmbinarea unor rânduri care rimează nu este la îndemâna oricui. Dar ambele variante îți îmbunătățesc starea psihică.

Scrisul de mână

Scrisul de mână ne inspiră mai mult în procesele creative decât scrisul la tastatură, având în vedere că folosirea pixului și a hârtiei implică un proces mai lent decât folosirea tastaturii pentru conceperea textelor. În plus, atunci când scriem de mână creăm practic forme, ceea ce ne antrenează acea parte a creierului responsabilă cu creativitatea.

Nu este important doar să scriem de mână. Contează și ce scriem. Prin scrierea și rescrierea propozițiilor care au un mesaj pacifist sau optimist internalizăm respectiva stare și începem să o reproducem. De exemplu, dacă scriem zilnic, de mână, propoziția “sunt calm”, cu roller-ul übers, 🙂 de cel puțin 20 de ori, putem să devenim mai calmi. Acest exercițiu este indicat, în mod special, celor care au un deficit de atenție, după cum arată Mashable.

Jurnal personal

Scrisul antistres

Terapia prin scris este un mod simplu de a te elibera de gândurile negative și de tensiunile acumulate. Astfel s-au observat beneficii importante asupra persoanelor care folosesc terapia prin scris:

  • scade tensiunea arterială
  • se echilibrează starea emoțională
  • au un control mai bun al gândurilor
  • scapă de anxietate
  • se întărește sistemul imunitar
  • scade nivelul de stres
  • și, nu în ultimul rând, apare starea de detașare ce ajută la găsirea mai ușoară a soluțiilor la problemele cu care aceștia se confruntă

Scrisul cu încărcătură emoțională, opus celui banal sau neutru, s-a dovedit în trecut util în creșterea numărului de celule imune care pot luptă împotriva virușilor, sporind numărul de anticorpi.

Cu toate acestea, efectele scrisului variază de la individ la individ. Experiențele traumatice se înfruntă în moduri diferite, iar pentru cei neobișnuiți să își descrie și să își analizeze sentimentele, notatul lor pe hârtie poate crește starea de anxietate. Pe de altă parte, cei înclinați spre exprimarea de sine, regăsesc în scris o modalitate eficientă de a-și depăși problemele.

Pune-ți ideile pe curat! (cu übers) 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.